Tomb Raider: Underworld (în traducere Jefuitoarea de Morminte: Altă Lume), cunsocut la început ca Tomb Raider 8 este al optulea joc din seria Tomb Raider și al treilea joc produs de cei de la Crystal Dynamics. Povestea are loc imediat după Tomb Raider: Legenda. Acțiunea se va petrece în principal în Mexicul de Sud, în special în Chiapas unde Lara Croft deschide o poartă de teleportare între lumea ei (a clor vii) și Lumea Cealată (Underworld, lumea celor morți), Xibalba sau Locul Fricii, ce rămâne deschisă în cele cinci zile de Wayeb conform calendarulu maiaș. Lara deschide o poartă de teleportare lângă un teren de joacă maiaș pe care se făceau des sacrificii umane, maiașii crezând că acolo se află poartă către altă lume, respectiv lumea Xibalba. Lara ar putea vizita Australia, Insula Paștelui, Roma și Vatican, Mesopotamia, și în "locuri pe care oamenii nu le-au văzut de secole". A fost anunțat în ianuarie 2008 că Tomb Raider: Underworld va fi lansat al patrulea pătrar (1 iulie 2008 – 30 septembrie 2008) al anului fiscal 2008, și nu în al treiela pătrar cum s-a planificat la început. Deocamdată se știe că el este dezvoltat pentru PC, PlayStation și Xbox 360, și Wii.
Producția
În noiembrie 2007, Eidos a înregistrat numele de domeniu, Tomb Raider Underworld, acest lucru confirma apariția unui nou joc și a numelui pe care viitorul joc îl va avea. În ianuarie 2008 revista Play oferă primele detalii despre joc. În 10 ianuarie 2008 a fost făcut anunțul oficial decătre firma SCi, care deține firma Edios. Ei spuneau că jocul va fi lansat simultan pe toate platformele, nu mai târziu de Crăciunul din anul 2008.
Sentimentul de izolare, specific jocurilor clasice (cele produse de Core Design) revine în acest joc după ce Legend se folosea în permanență de comunicarea Larei cu echipa ei din Marea Britanie.